جملات مگو در هنگام ارائه مشاوره املاک

جملات مگو در هنگام یک مشاوره خوب دقیقا همان جملاتی هستند که شما را از دیگر مشاورین منفک می کنند. در این یادداشت مجله املاک داران با ارائه نمونه هایی از این جملات سعی دارد راه یک معامله لذت بخش دو طرفه را به شما نشان دهد. یکی از دلایلی که ما جنبه جذابیت در گفت و گو را از دست می دهیم، عدم آگاهی از میزان تاثیرگذاری جملات بر حافظه عاطفی اشخاص است.

در واقع باید یاد این ضرب المثل افتاد که: "تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد" در حقیقت شما به اندازه ای که در حرف هاتان به دیگری اهمیت می دهید از خود برای او یک شخصیت منحصر به فرد می سازید. مجله املاک داران به شما پیشنهاد می دهد این یادداشت را تا انتها دنبال کنید تا با جملات مگو در یک مشاوره خوب آشنا شوید.

جملات مگو در هنگام ارائه مشاوره املاک

تنها در ساعات کاری می توانم پاسخ شما را بدهم

این جمله از کلماتی تشکیل شده‌است که به دیگری ثابت می‌کند شما برای او اهمیتی قائل نیستید. البته که شما هم مثل بقیه‌ی افراد ساعت کاری مشخصی داشته باشید و به استراحت و زندگی شخصی بپردازی حق طبیعی شما است. اما این نکته را هم بخاطر داشته باشید که این روزها بیشتر افراد هم زمان با شما مشغول کار کردن هستند و اکثرا امکان تماس و یا پیام دادن در ساعت اداری را ندارند.

از سوی دیگر دنیای اینترنت و شبکه های اجتماعی نیز مفهوم زمان رو برای بیشتر مردم از بین برده‌است و گشت و گذار‌های اینترنتی جهان را بدون حد و مرز کرده‌است. این روزها دیگه بیشتر مردم بعد از ساعت کاری و شب ها در کنار خانواده یا حتی روزهای تعطیل در اینترنت به‌دنبال رویاهای خویش هستند. در همین زمان است که برای پیدا کردن خانه مورد علاقه شان اقدام می کنند.

باید شما نیز با این شرایط خود را وقف دهید، و خودتان را محدود به ساعت کاری آژانس املاک نکنید. پیشنهاد ما بجای این کار استفاده از تارنماهای تخصصی درج آگهی املاک مانند املاک داران است. با استفاده از این وب سایت می توانید یک حساب شخصی داشته باشید و تمام آگهی های خودتان را در آن بارگذاری کنید.

در شبکه های مجازی فعالیتی ندارم

بیان این جمله می تواند دید مشتری را نسبت به امروزی بودن شما تغییر دهد. در دنیای امروز که بیشتر پیام ها از طریق شبکه های اجتماعی رد و بدل می شود عدم حضور شما در شبکه های اجتماعی یک نقطه ضعف بسیار بزرگ است. حتی این روز ها خیلی از مشاورین املاک بزرگ و مشاوران حرفه‌ای برای تبلیغات خودشان از وب سایت های شخصی استفاده می‌کنند.

اگر تا به حال در شبکه های اجتماعی فعالیتی نداشتید در اولین فرصت برای ایجاد یک صفحه اقدام کنید. اگر هم دوست دارید وب سایت شخصی داشته باشید اما توان مالی کافی برای راه اندازی آن را ندارید، می‌توانید از وب سایت املاک داران استفاده کنید. با عضویت در املاک داران شما یک پروفایل حرفه‌ای دارید که تمام مشخصات کاری تان در آن ثبت می شود. و هر زمان که لازم بود می توانید لینک پروفایل خود را رو در اختیار دیگران قرار بدهید.

جملات مگو در هنگام ارائه مشاوره املاک

نیازی به توضیح بیشتر در مورد این موضوع به شما نیست

هر اندازه بیشتر از سلیقه و نیاز مشتری آگاه باشید، شانس بیشتری برای موفقیت دارید. به هیچ عنوان صحبت های مشتری را قطع نکنید. با پرسیدنِ سوالات گوناگون سعی کنید نیاز اصلی مشتری رو کشف کنید.

جواب این پرسش ها را به دست آورید.

  1. خونه تا چه متراژی براتون مناسب است؟
  2. آیا در خانه پارکینگ یا انباری می خواهید؟
  3. اگر خونه بازسازی شده باشه، باز هم سال ساخت برای شما مهمه؟
  4. با بودجه ای که دارید می توانیم هم داخل خیابان های اصلی ملک پیدا کنیم و هم کوچه های فرعی. شما کدام مورد مد نظرتون هست؟

من نمی توانم چنین کاری برای شما انجام دهم

در نظر بگیرید روز کاری بسیار شلوغی رو دارید و در این بین یک مشتری هم با شما تماس می‌گیرد. به احتمال زیاد در دقیقه‌های اول مکالمه به محض این که متوجه شدید درخواست مشتری در حوزه کاری شما نیست با یک عذرخواهی کوتاه تلفن رو قطع می‌کنید.

قطع کردن سریع تلفن و پایان دادن از جملات مگو است که در مکالمه حتی اگر در شرایط مناسبی هم برای ادامه صحبت نباشید، هرگز نباید استفاده شود. در این جور مواقع بهتره که هیچ جوابی ندهید و در زمانی مناسب خود تماس بگیرید. یا اگر جواب دادید تا آخر به صحبت های طرف مقابل گوش بدید و اگر می توانید او را راهنمایی کنید حتما این کار را انجام دهید.

جملات مگو در هنگام ارائه مشاوره املاک

نتیجه گیری

از این دست جملات مگو که نباید در هنگام گفت و گو با مشتری بر زبان آورید بسیار است. در این میان میزان شناخت شما از طرف مقابل بسیار اهمیت پیدا می کند. شما باید به اندازه ای طرف مقابل را بشناسید که بدانید در حال حاضر به کار بردن فلان جمله مشتری را می رنجاند یا خیر.