فن بیانت و خوب کن

لیست سرفصل های این مقاله : 

 

 مقدمه 

 

فن بیان یکی از پایه ای ترین اصولی است که یک انسان در دنیا باید داشه باشد. در هنر نمایش و بازیگری نیز فن بیان تنها در صدا و شیوه حرف زدن خلاصه نمی شود بلکه تمام وجود، بدن، رفتار و احساسات هستند. که فن بیان را تشکیل می دهند. در این مقاله از وب سایت املاک داران علاوه بر آنکه شما را با بخش کوتاهی از این ویژگی مهم یک آژانس خوب مشاور املاک آشنا می کنیم، نکاتی را در یادگیری آن برای شما ذکر کرده ایم تا هرچه زودتر و بیشتر این مهارت مشاوره را از دست ندهید.

تاثیر حرف هایی که می زنیم از چیزی که می بینیم و می نویسیم به مراتب بیشتر و عمیق تر است. نه تنها در دنیای امروز که به واسطه روابط، زیستن تحت محاصره گفت و گو درآمده است و هر کس دیالوگ بلد نباشد نمی تواند جان سالم به در ببرد بلکه در طول تاریخ انسان برای هرچه بهتر شدن این ارتباط، منظور گفت و گو است، همواره در حال ابداع و تجربه اندوزی بوده است. نقش فن بیان و طرز بهتر ارائه اندیشه به دیگری به صورت رو در رو می تواند از کاریزمای شما به عنوان مشاوره املاک باشد. اگر می خواهید با فن بیان خوب یک مشاور خوب باشید در این یادداشت را تا انتها مطالعه کنید.

 

  فن بیان و تاثیرات آن  

دلیل آنکه بعضی‌ها در زمینه فروش و عرضه محصولات موفق هستند، باید پیدا شود. قطعا توانمندی‌هایی مثل برقراری ارتباط موثر و مهم‌تر از آن، ادامه آن، در این زمینه بسیار مهم است. ارتباط یک فرایند دوطرفه، پویا و پر از چالش است که در آن پیامی منتقل می‌شود. این مساله می‌تواند به صورت کلامی یا غیر کلامی خود را نشان دهد. آنچه مهم است این که پیام با کوچک‌ترین زحمت شما به طرف مقابل ارائه شود.

 

فن بیان تو خوب کن

 

انتقال احساسات فارغ از توانمندی‌های شما از یک سو به نیازها، ظرفیت‌ها و حالات مخاطب و از سوی دیگر به شرایط و محیطی که پیام در آن منتقل می‌شود، بستگی دارد. اینکه شما در چه محیطی و با چه ابزاری پیام را منتقل می‌کنید، می‌تواند در گیرایی پیام تاثیر بسیاری داشته باشد. روانشناسان ارتباطات چهره به چهره را کامل‌ترین نوع ارتباط عنوان می کنند. باتوجه به این قاعده، تماس چشمی در ارتباط بسیار مهم است. از دیگر مواردی که در نفوذ پیام در ذهن مخاطب نقش دارد، استفاده از فن بیان مناسب چنین تعریف می شود: توانایی سخن گفتن به صورت تاثیرگذار و حقیقی .

با تمام وجود حرف بزنید 

ثابت شده است که 65 درصد پیام به صورت غیرکلامی و با استفاده از دست‌ها، حالات چهره، نحوه ایستادن و نشستن، تن صدا و... منتقل می‌شود. بنابراین به فرض اینکه شما بهترین سخنران هم باشید، اما زبان بدنتان با صحبت‌ها هماهنگ نباشد، کلامتان تاثیر چندانی روی مخاطب نخواهد داشت.

به این فکر کرده اید که اگر شما جمله «دوستت دارم» را با صورتی یخ، چشمان بسته و چهره‌ای ناراحت بیان کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا پیام شما منتقل خواهد شد؟ بله، منتقل خواهد شد اما به طور دیگر. بنابراین سعی کنید در توجیه کردن املاک و فایل‌ها، چهره و صورتتان بشّاش باشد.

مشاور املاک با فن بان بالا

 

هیجان خود را کنترل کنید 

هوش هیجانی به بیان ساده یعنی تخمین حالات و احساسات مخاطب در یک وضعیت. یک مشاور املاک باهوش هیجانی بالا باید، به‌دنبال چنین پرسش هایی باشد:

  • خریدار پول دار به دنبال چیست؟
  • چه شخصیتی دارد؟
  • درون گرا است ؟
  • برون گرایی می کند ؟

تخمین همه موارد بالا در مدتی کوتاه، امکان‌پذیر نیست؛ اما می‌شود از طرز بیان، چهره و حتی لباس پوشیدن مخاطب متوجه شد. باید بدانید در چه زمانی چی بگویید و از چه کلماتی استفاده کنید به هوش هیجانی‌تان ربط دارد. باید مانند یک آهنگ‌ساز خوب، نت‌ها را سر جای خود و با گام‌های مناسب بنوازید و در موارد مختلف و مرتبط با حیطه کاری‌تان صاحب نظر باشید و در مجموع، نقشتان را خوب بازی کنید.

مشاور املاک علاوه بر یک فروشنده باید یک وکیل، تحلیلگر، مدیر بازرگانی و در نهایت یک مذاکره‌کننده خوب باشد. رعایت تمامی این‌ موارد در فن بیان یک مشاور املاک، از هوش هیجانی او سرچشمه می‌گیرد. برای تقویت این امر از امروز با دقت بیشتری به فیلم‌ها و عکس‌ها نگاه کنید. حالات چهره و رفتار بازیگر یا شخص مورد نظر (زبان گفتاری و بدن فرد) را تفسیر کنید و از هیچ چیزی به راحتی نگذرید.

 

کتاب بخوانید تا دایره لغات شما زیاد شود

 

دایره لغات در واقع مجموعه کلماتی هستند که شما تاکنون از آن‌ها استفاده کرده‌اید. هر چقدر این دایره گسترده‌تر باشد، قطعاً فن بیان شما هم قدرتمند خواهد بود. فراموش نکنید که شما به‌عنوان یک مشاور املاک با افراد متفاوتی با سطوح اجتماعی، تحصیلی و فرهنگی گوناگون سروکار دارید؛ بنابراین خودتان را برای هر رویدادی آماده کنید.

یکی از راه‌های افزایش دایره لغات، مطالعه است. هر چقدر بیشتر بخوانید، قطعا تعداد کلمات و جملات شما افزایش پیدا خواهد کرد. در این صورت می‌توانید فن بیان قدرتمندی داشته باشید. «جان راموس» روانشناس و صاحب‌نظر در حوزه فن بیان می‌گوید برای توسعه این مهارت و برای یادگیری نحوه بیان موثرتر و تاثیرگذار، با خودِ اصیل‌تان آشتی کنید. این کار نیازمند تمرین، تلاش و ممارست است و مطالعه، آن را تسهیل می‌کند.

 

فن بیان و مذاکر تاثیر در فروش ملک

معمولاً افراد زیباتر و آراسته تر بیشتر مورد استقبال مردم قرار می‌‌گیرند. مخصوصا مشاوران املاک که دائما با افراد گوناگون رابطه دارند باید حتما به ظاهر خود توجه داشته باشند؛ در غیر این صورت نمی‌توانند ارتباط مطلوبی با مشتری ایجاد کنند. وقتی خیلی خوش‌تیپ روبروی مخاطب قرار می‌گیرید، خریدار تیپ و ظاهرتان را به تمام ویژگی‌های شخصیتی‌ شما بسط می دهد. خود شما هم با دیدن یک فرد خوش لباس، خوش صدا بودن، ثروتمند بودن، خوش اخلاق بودن و بسیاری صفت دیگر را هم ناخودآگاه به خصوصیاتش اضافه می‌کنید.

 

نتیجه گیری

 

شخصیت شما نتیجه تمامی رفتاری است که به دیگری ارائه می دهید. فن بیان می تواند شخصیت شما را به جهت مثبتی متحول کند، به شرطی که نکاتی که در این یادداشت به آن اشاره شد را پشت گوش نینداخته باشید. باید این مورد را در نظر بگیرید که هیچ وقت کسی به شما نمی گوید با من خوب صحبت کردی یا نه بلکه این شما هستید که به عنوان مشاوره باید این حس را از مخاطب خود بگیرید.