نقش اینستاگرام در بازاریابی املاک چیست؟

 

در سال های اخیر و پس از ورود بسیاری از شبکه های اجتماعی به عرصه تعاملات اغلب انسان ها نه تنها برای مراودات اجتماعی از این شبکه ها بهره جستند بلکه تلاش کردند تا از امکانات و شرایط ایجاد شده در این فضا کسب و کارهای خویش را نیز رونق بخشند. این اشخاص کشف کردند که بسیاری از مردم به علت گذران وقت و تفریح وارد این شبکه می شوند. ولی این فرصت برای نمایش کسب و کار و همچنین تبلیغات آن ها می تواند مناسب باشد. یعنی عملا از فرصت تفریح انسان ها برای دیده‌شدن کسب و کار خود استفاده نمودند. در این میان نباید نقش اینستاگرام در بازاریابی املاک را نیز دست کم یا نادیده گرفت. تیم املاک داران در ادامه قصد دارد با ارائه آمار و تحلیل کارشناسانه لزوم ورود شما به این فضا را یادآوری نماید.

بازاریابی املاک در اینستاگرام

تاریخچه استفاده از شبکه های اجتماعی

از ابتدای تاریخ بشریت همیشه انسان برای تبادلات مالی خود و همچنین کسب و کارشان سعی در انجام روش های ساده تر داشته اند. این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که انسان ها از تمام بسترهای ممکن برای این امر استفاده نمودند. اینترنت و سایر شبکه های وابسته به آن نیز از جمله این راه ها هستند. در سال 1961 که اینترنت برای ارتباط چند رایانه در بخش نظامی آمریکا به طور موفقیت آمیز شروع به فعالیت کرد شاید کسی فکر نمی کرد که روزی این بستر برای چه موارد مختلفی قابل استفاده خواهد بود. زمانی که دانشمندان صحبت از دهکده جهانی و زندگی در جهانی سرشار از ارتباط و اطلاعات می کردند شاید مردم عادی آن را تخیلی و رویاپردازانه تصور می کردند.

اما از زمانی که این بستر فرصت ارتباط همزمان چندین یارانه را در نقاط مختلف و به جهت تبادل اطلاعات فراهم نمود دیگر یک خیال صرف نبود. به کمک این امکان و شبکه های ارتباطی دیگر مانند تلفن ها انقلاب عظیمی در ارتباطات ایجاد شد. امکان همگانی بودن، کاهش هزینه، عبور از مرزهای جغرافیایی، تبادل اطلاعات در بستری همگانی، سرعت بالای تبادل و حتی پیشرفت کسب و کارها را امکان پذیر ساخت. امروزه با پیشرفت های ایجادشده در این بستر و همچنین استفاده‌از تلفن های هوشمند و اضافه شدنِ شبکه های اجتماعی به این امکان، می‌توان جهان را بازیچه ای در دست کاربران اینگونه فضاها در نظر گرفت.

در سال 1371 هجری شمسی تعدادی از دانشگاه ها در ایران استفاده از اینترنت را شروع کردند. از سال 1372 همزمان با پیوستنِ رسمی ایران به شبکه جهانی اینترنت، استفاده از این فرصت ناب کم کم در کشور عزیزمان رونق گرفت. اگرچه در طی سال های گذشته با مشکلات زیادی اعم از گرانی یا بعضا ارتباط ضعیف شبکه مواجه بوده‌ایم اما هیچگاه نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.

شاید تاریخ آغاز بکار اولین شبکه اجتماعی را بتوان به سال 1997 تخمین زد. اما رسما آغاز به کار شبکه های لینکداین، اورکات و فرنداستر به سال 2002 بر می خورد. در سال 2006 استفاده از فیس بوک برای عموم مردم آزاد شد و در همان سال توییتر نیز به جمع شبکه های اجتماعی اضافه شد.

اضافه شدن واتس اپ در سال 2009، تلگرام در سال2013، اینستاگرام در سال 2010 و دیگر شبکه باعث ایجاد انقلاب های جدیدی در استفاده از فضای مجازی شد.

بازاریابی املاک در اینستاگرام

کاربرد شبکه های اجتماعی در رشد کسب و کارها

رشد کسب و کارها همیشه به صورت سنتی امکان تداوم در جهان امروز را ندارد. حتی از زمانی که سفارش ها به صورت تلفنی و تحویل توسط پیک صورت می گرفت نیز یک گام فراتر از شیوه سنتی رفتیم. اما امروزه همین روش نیز نمی تواند جوابگوی نیاز اقشار جامعه باشد. امروزه سرعت خرید و همچنین روش های پرداخت، امکان داشتن انتخاب های بیشتر و متنوع تر، کم تر شدن تعداد واسطه ها و ارزان تر شدن قیمت نهایی کالا ،در خرید اینترنتی و یا از طریق شبکه های اجتماعی بیش از انواع دیگر خریدها نظر مشتری را به خود جلب می کند.

در ابتدا هدف از راه اندازی شبکه های اجتماعی افزایش تعاملات و بهبود ارتباط بین انسان ها بود. به همین جهت نیز در اوایل کار رشد بسیار زیادی نمودند. ولی روی‌آوردن حرفه های مختلف در ابتدا فقط برای تبلیغات و در نهایت برای افزایش فروش به گسترش آن ها کمک بسیاری نمود.

از میان این شبکه ها که در ایران بیشترین استفاده را دارند می توان به تلگرام اشاره کرد. امروزه حتی بعد از اینکه مدت زیادی از فیلترینگ آن می گذرد باز هم یکی از محیط های مناسب به حساب می آید.

واتس اپ اگرچه یکی از شبکه های قدیمی محسوب می شود و بیشتر جنبه تعاملی دارد. اما پس از اعمال فیلتر بر تلگرام دوباره با خیل عظیمی از مشترکین مواجه شد. ولی شاید هنوز هم به عنوان یک محیط کسب و کار به آن نگاه نشود. در این میان اینستاگرام یکی از بهترین بسترها را برای کسب و کارها ایجاد نمود که در ادامه به لزوم ورود مشاغل در آن خواهیم پرداخت.

بازاریابی املاک در اینستاگرام

اینستاگرام و لزوم ورود به آن

یکی از مهم ترین فواید نقش اینستاگرام در بازاریابی املاک توانایی نشان دادنِ محصول و خدمات چه به صورت عکس و چه فیلم و کلیپ های تبلیغاتی از جمله امکاناتی است که اینستاگرام برای کاربرانش ایجاد کرده‌است. به دلیل حجم بالای کاربران این شبکه که در ایران به تنهایی حدود 47 میلیون نفر را شامل می شوند، نرخ بازدید از هر پیجی مخصوصا اگر دارای محتوای نسبتا خوبی باشد به شدت بالا است.

امکان به اشتراک گذاری و ذخیره آنچه شما می‌بینید و می‌پسندید با دوستانتان. همچنین فرصت دیده‌شدن برای کسب و کارهای کوچکی که شاید توانِ پرداختِ حتی درصد کوچکی از هزینه های تبلیغات محیطی را نداشته‌باشند از مزایاییست که در کمتر جایی می‌توان آن را پیدا کرد.

از همه مهم تر این است که مردم جامعه بعد از روشن کردن هرکدام از رسانه های ملی و تغییر هرکدام از شبکه های رادیویی و تلویزیونی با انبوهی از شعار ها و تبلیغات متفاوت مواجه می شوند که بعضا باعث دلزدگی یا رد کردن این تبلیغات می شود.

از طرفی تاثیر تبلیغات غیر مستقیم می تواند خیلی بیشتر از مواجه کردن افراد با تبلیغات مستقیم است. این موارد یاد شده از مزایای ورود کسب و کارهای مختلف به دنیای مجازی است. اما در ادامه این مقاله تصمیم داریم به طور ویژه به نقش اینستاگرام در بازاریابی املاک بپردازیم.

بازاریابی املاک در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بسترهای مناسب برای دیده‌شدن مشاورین املاک در فضای مجازی است. در این فضا هم فرصت دیده شدن دارید و هم فرصت دیدن سایر رقبا و فعالیت آن ها. در این محیط شما هم می توانید از فایل های آموزشی سایرین استفاده کنید. از این طریق به علم و دانش خود راجع به امور ملکی بیافزایید و هم می توانید فایل املاک خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای موفقیت بیشتر در این فضا لطفا به موارد زیر دقت فرمایید:

  • سعی کنید از فایل املاک خود عکس و فیلم مناسب تهیه نمایید و آن ها را در پیج خود به اشتراک بگذارید.
  • گاهی همزمان با تهیه فیلم و کلیپ خودتان در مورد آن ملک توضیحات بیشتری را برای مشتری ارائه دهید.
  • در آماده کردنِ عکس و فیلم هایتان تمام مخاطبین خود را در نظر بگیرید. البته لازم است که از قبل مخاطبین خود را شناخته و برنامه مشخصی برای آن ها داشته باشید.
  • پیج کاری خود را از اطلاعات زیاد و در هم انباشته نکنید و با نظم و استراتژی خاصی حرکت کنید.
  • سعی کنید برای کسب و کار خود برند سازی کنید.
  • لطفا به هیچ عنوان از دنبال کنندگان تقلبی استفاده نکنید و در پی خرید لایک و فالوئر نباشید. هوش مصنوعی این شبکه اجتماعی به زودی شما را شناسایی خواهد کرد و حتی می تواند به بهای نابودی صفحه شما تمام شود.
  • اصول کار در اینستاگرام را فرا بگیرید و با قوانین آن که بعضا به روز و جدید می شوند آشنا شوید.
  • برای رشد صفحه خود به لایک و کامنت های مشتریانتان واکنش نشان‌داده و به آن ها ثابت کنید که نظر و پیشنهادشان برایتان مهم است.
  • برای ارتباط نزدیک تر با کاربران گاهی فیلمی از خود تهیه کرده و ضمن راهنمایی آنان در امر مشاور املاک به صورت نامحسوس حرفه خود را تبلیغ نمایید.
  • سعی کنید در کمترین زمان ممکن و با بهترین سیاست نظر و پیشنهاد خود را به مخاطب القا کرده و از گزافه گویی پرهیز نمایید.
 

بازاریابی املاک در اینستاگرام

در نهایت برای افزایش نقش اینستاگرام در بازاریابی املاک توصیه تیم املاک داران به شما مشاورین املاک گرامی استفاده از فرصت های ایجاد شده در وب سایت ها و شبکه هاتی مجازی مخصوصا اینستاگرام است. تا علاوه بر استفاده از فرصت دیده شدن بیشتر، در معرض قضاوت دیگران قرار بگیرید و مسیر ترقی را با یک برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح طی نمایید. از شما دعوت می شود برای مطالعه مقالات ایده های خلاقانه برای بازاریابی املاک  و کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت املاک داران مراجعه نمایید.